perjantai 5. marraskuuta 2010

Pulled me out on the beach, danced in the water

Oon jotenkin alitajuisesti lykänny koko ajan tän postauksen tekemistä...  Nyt ois eessä sitten tää lomapostaus Kanarianmatkasta. Sydäntä raastaa jo valmiiks! Kaipuu takaisin on kova ja viimeistään ens syksynä pitää päästä takaisin. Reissu oli uskomaton ja ihan täydellinen. Mutta, asiaan...

Sunnuntaina 24.10 oli herätys klo 4.15. Oltiin valvottu Oskarin kanssa kyllä johonkin puoli kahteen ainakin simssiä ja ristinollaa pelaillen... Kuten arvata saattaa ei uni meinannu tulla millään! Matka kentälle sujui hyvin, huomattiin heti kentälle päästyämme että lento on myöhässä - ainoo lento myöhässä koko hemmetin taululta! No, ei se ollu ku puolisen tuntia. Aika meni kentällä nopeesti ja meikä oli ku lapsi karkkikaupassa. Kaikki ne erimaalaset ihmiset ja se lentokentän vilkas mutta silti verkkainen tunnelma kuudelta aamulla, lomalle lähtevien ihmisten iloset ilmeet. Ihanaa. Olisin voinu vaan fiilistellä siellä kentällä muutaman tunnin mutta käsky kävi koneeseen...

Olihan mulle kerrottu että mennään jossain paremmassa luokassa menomatkalla, mutta tää silti yllätti mut ihan täysin! (Okei tarkalleen ottaen tää kuva on business-luokasta, mutta comfort-luokka oli muuten täysin samanlainen mutta tummansinisen tilalla oli vaaleensinistä...)

Luksusta oli, voitte vaan kuvitella millanen mahalasku oli matkustaa takasintulomatka turistiluokassa! :)

Lento meni mukavasti katellessa Sinkkuelämää kakkosta ja muuta kivaa. Hotellilla paiskottiin kamat huoneeseen ja lähettiin heti syömisen jälkeen kattelee rantaa ja muuta, taas kerran mä olin ihan haltioissani. Merta merta merta hiekkaa merta aurinkoa lämpöä hiekkaa!

Ekana päivänä ei kauheesti ehitty mitään tekemään, pikaisen kiertelyn jälkeen käytiinkin sitten syömässä... Ja apua, seuraava ihmettelyn aihe mulle! Kaikkea namia ruokaa pöydät täynnä, jälkkäripöytä oli mun ehdoton suosikki. Suklaamoussea, erilaisia pieniä leivoksia, jätskiä...
 Niin ja Oskari kans oli tosiaan matkalla mukana... :D

Namiiii. Tokana päivänä päästiin sitten auringonoton makuun ja maattiin altaalla muutama tunti. Päiväruoan jälkeen suunnattiin rannalle, harmiks kyllä auringon edessä pyöri pari tuntia sama pilvi! Lämmintä kuitenki oli, uimaan en vielä uskaltanu mennä ku aallot oli aika hurrjia!

Koristus tuolla taustalla ... (;

Tiistaina ohjelmassa oli kovinkin samanlaista toimintaa kuin maanantaina. Tosin ilman rannalla käyntiä! Löhöttiin altaalla, syötiin siinä välissä ja uitiinkin. Joku saattais väittää tätä tylsäksi turistilomaksi, mutta mulle tollanen täydellinen rentoutuminen teki aivan superhyvää. En valita, jos pääsen neljän tähden hotelliin seisovan pöydän ääreen millon tahon enkä maksa ruuasta ylimäärästä penniäkään. En kaivannu yhtään mitään patikointiretkiä tai bussikierroksia pitkin saarta.

Parvekkeelta näkyi vuoria!

Tiistai-iltana käytiin myös (ylläri) syömässä ja sillon oli hotellilla jonkinsortin myyjäiset. Muutamia korukojuja hotellin edessä oli, mutten löytäny mitään kivaa vaikka syynäsin ne kojut moneen kertaan läpi... Myytävänä oli myös lasiesineitä, niinku jotain pieniä lasilintuja ja muuta sööttiä.
Tämännäkösenä olin syömässä tiistaina.

Keskiviikko meni muuten samoissa merkeissä, mutta käytiin illalla pyörähtämässä paikallisessa ostoskeskuksessa ja parissa pienessä marketissa. Ostettiin kortteja ja parit tuliaiset. Lisäks kuunneltiin vähän aikaa katusoittajaa joka oli hemmetin hyvä ja joka lauloi meidän iloksemme vähän CCR:ää ja tulipa sieltä yhtenä iltana It's My Lifekin... (Riikka, se takki!!! :D) Rannalla oltiin iltapäivällä ja uskaltauduin mä nyt sit sinne veteenkin asti...
Magee hiekkaveistos. Tuol oli lisäks Ice Age- hahmoja! Tosi hienoja.

Torstaina sama perusmeno jatkui. Käytiin illalla kaupungilla ja päivä meni altaalla, mulla oli huono olo niin ei sit viittitty lähtee rannalle ollenkaan.
 Huh huh!!! :D

Oskarilla seisoo simmut päässä. Ja mun nenä punottaa... Mitäköhän hittoo :) Torstaina ostin itellenikin pari juttua tai siis Oskari osti. Mukaan tarttu söpöt rusettikorvikset ja sormus jossa on vähän kaikkea. Mun eka sormus enkä pysty enää elämään ilman sitä, sormesta puristaa sormuksen kohdalta jos se ei ole sormessa! Niistä kuvaa sit joskus toiste...

Perjantaina jo tajusin että voi ei, kohtahan täältä pitää lähteä kotiin. Olin vähän alamaissa mutta kyllä se siitä taas iloks muuttu kun pääsi tutulle ja turvalliselle altaalle. Rannalla ei perjantainakaan käyty, syytä en enää muista mutta kyllä sille joku järkiperänen syy oli... Tekemisen puutteessa käytiin taas illalla ostamassa vikat tuliaiset.
Lauantai oli kuitenkin se kaikkein paras päivä. Päätin että nyt on pakko ottaa kaikki irti, oltiin pari kolme tuntia altaalla ja sitten lähdettiin rannalle ja kävelemään Maspalomasin dyyneille! Dyynien vierellä oli homo/nudistiranta, ja siinähän vasta nähtävyyttä olikin... Oskari oli hävytön ja nappasi potentiaalisen postikorttikuvan.

Maisemakuvia suomalaisturistien malliin, joo. Sitten niihin vähän erilaatuisiin kuviin!

Maisemathan nyt oli aivan ihanat Suomen havumetsän ja peltojen jälkeen.

Semmonen kuvaoksennus... Mutta noi dyynit oli jotain tosi ihanaa. Kuumaa hiekkaa ja aah muutenkin niin kaunista kateltavaa jos niin saksalaisheijareita ja ryppyperseitä ei lasketa! :)

Vähän ruokasalia ja tosta mun ja Oskun yhteiskuvasta en sano yhtään mitään!

Kuvat rupee pikkuhiljaa olee siinä... Sunnuntaiaamuna oli lievästi sanottuna ankee fiilinki. Pakkailtiin jo hyvissä ajoin ja yhdentoista aikaan bussi nappas meidät hotellilta ja sinne jäi mun vuoden odotuksen tulos. :( Mutta kuten sanoin, reissu oli aivan mahtava ja kaipaan takaisin! Suosittelen Gran Canariaa ja Club Hotel RIU Gran Canariaa kaikille jotka tykkää olla jouten ;D Takasinmenomatkalla riitti kyllä yhessä tilanteessa jännitystä; turbulenssia oli ja turvavyövalo oli syttyny jo muutamaan otteeseen ja sammunu sitten taas. No, ei siinä mitään, mutta valo sytty taas ja sit alko kapteeni puhua "Täällä koneen kapteeni..." (tässä vaiheessa mä rävelsin turvavyötä kiinni melkein hiki otsalla) "Olemme nyt Sveitsin ilmatilassa..." (nyt olin ihan varma siitä että kone putoaa!) "pientä turbulenssia on havaittavissa..." (paniikki!) "...mutta eiköhän tämä lentosää tästä parane. Hyvää matkaa minunkin puolestani." Oikeesti odotin sitä "kone joutuu tekemään hätälaskun" -lausetta, mutta luojan kiitos sitä ei tullu!

Semmosta. Vielä pari biisiä jotka tuo mulle loman erityisesti mieleen - nää soi lentokoneen radiossa koko ajan!

Katy Perry - California Gurls

Rihanna - Te Amo

1. Tosi ihania kuvia~ Tulee kauhean lämmin fiilis ja alkaa itekin kaipaamaan takaisin etelän lämpöön <//3

2. Aivan ihania kuvia! Niin aurinkoiset värit ja herkku jälkiruokalautanen, että kaamosmasennus tai epätoivo iskee... ;)
    Mä teen selvästi jotain väärin, kun jumitan täällä pellon ja metsän välissä, ja äiskäkin lähti juuri Kanarianlomalle...

No ei, mähän polttaisin vain itseni. Ihanaa että teillä oli kivaa!

Ja tuosta nudistirantakuvasta suurennoksineen saisi täydellisen postikortin, jos vielä löisi johonkin kulmaan lomakohteen nimen nätillä fontilla... XD

3. Minäkin tahdon reissuun! :p
    Pitää koittaa nyt lopettaa kaikki shoppailu ja syöminen ja kaikki, ja säästää rahaa et pääsis reissuun :DD Tai sit vaan lakkaan kiltisti haaveilemasta..

4. Kyllä kannattaa, oli toi reissu säästämisen väärti! :)